Blogger Widgets

Sunday 5 August 2012

aku faham perasaan itu ...

ada satu kesah cinta (bukan pasal aku ok..huhu) selama ni aku hanye tau kisah cinta sndiri..xpenah tau orang lain pnye..baru2 ni aku dapat tau satu luv story kwn sndiri..aku malas  nak crita secara detail..kerana x baik membuka aib orang..kang da macam ngumpat plak..yang bleh aku rumuskan..

die kapel ngan byfren die da 3 taun..bulan april ari tu tertibe aje byfren die menghilang..senyap terus..msg x balas..kol x jawab..xtau knape..da wat ayat sdeh, mrh, hepi..sume tetap x dilayan oleh sang kekasih..ada juge knkawan si boyfren bagitau kt member aku ni yang laki die tu da wat hal lain..tp die xnak caye..kirenye kalau die tgk ngan mata kpala sndiri baru la die pcaye..nak dijadikan cerita..minggu lepas ad satu waktu sahur tu, die bkk la fb byfren die tu (die tau pasword fb mamat tu) ternampak la msg byfren die tu ngan pempuan lain..msra smacam..apa lagi mengamuk la kwn aku tu..siap nak pi mah laki tu subuh2 ari..tp sume dak umah nye menghalang..ye la..mcm malukan diri..orang da xnak kan..tapi die tetap x puas hati..nak pi serang gak..nak tnye ngan lbeh detail..nak tau pkare yang sbenarnye..

Sdeh tgk kwn aku tu..tp tu la..orang da xnak..kte xleh wat ape..yg boleh dilakukan klu kte sayang dan cinta sangat pada orang tu..just doakan die sntiasa gembira dan bahagia wlu pun bukan dengan kte..klu ngan kte die tak rase kgmbiraan tu..lepaskan die pade orang yg die suke..memang klise kan ayat nih "kte akan gembira bile melihat orang yang kte cinta bahagia" tapi klu kte ikhlas mencintai die..kte xkan rasa marah sangat n dendam..

melihat ksedihan die.. (patutnye die da brsedia fizikal mental..sbb da 4 bulan pun byfren die meninggalkan die..lain la klu smalam baru say i luv u..ari ni tertibe wat hal..meroyan jugak kan..huhuhu) aku pun ikut trase sdeh..sbb aku faham perasaan die tu ble orang yang kte sayang suke pade orang lain..tp itu lah yang telah ditentukan..takdir dan liku2 idup nye telah ditentukan begitu..aku doakan selepas ni die akan bertemu cinta yang sejati..lagipun umo die tsangat lah mude lagi..baru awal 20-an..lain la aku..akhir 20-an..huhuhu..masih panjang lagi perjalanan kehidupannye..

pengajaran yang aku bleh dapat dari kisah cinta die tu..kte jangan terlalu mencintai orang..sbb klu jadi pape..xlah kte trase sangat penderitaannye..bak kate taglline blog aku..cakap memang senang kn..trutama pada situasi yang x blaku pade diorang..hanye orang yang terlibat dalam masalah cinte gini aje tau pe rasenye jika ditinggali cinta..smoge semua orang sntiasa bahagia dengan kehidupan masing2..amin..


p/s: i always luv u muk.. (U_U)



2 comments:

Delicious Donut