Blogger Widgets

Sunday 11 November 2012

negara sebelah (BRUNEI DARUSSALAM)

rase macam nak bawak diri je kan..sbb salu rase jeles ngan khidupan orang lain..sume cam happy ever after membina kuarge..tapi aku mcm ni gak..mcm tringin gak nak serve makan pakai utk husband sndiri..nak tgk keletah anak2..adakah sama mcm aku ke smua nnt..heheh..tapi mcm jauh sangat perkara itu..kerana ia di luar kekuasaan aku..redha aje lah..wlu ape pun blaku..aku stil besyukur sbb ada family yang sangat mencintai, pkerjaan yang mulia dan murni dan tahap ksihatan yang masih baik.. (sdeh plak rase waktu ujan grimis mcm ni kan..heheh)

sbut pasai membawak diri..aku tringin nak tgk negara jiran kte iaitu Brunei..kata nya smua orang kt sana kaya2..xde pengemis pun..sbb of course la negara telaga minyak kan..ni aku nak share kan sket tentang negara BRUNEI (^_^)

Negara Brunei Darussalam ialah sebuah negara kecil yang kaya dengan sumber minyak dan terletak di sebelah utara pulau Borneo. Brunei dikelilingi Malaysia dengan dua bahagian Brunei dipisahkan di daratan oleh Malaysia. Nama Borneo diambil berdasarkan nama negara ini. Ini adalah disebabkan pada zaman dahulu, Brunei mempunyai pengaruh dan kuasa yang kuat di pulau Borneo.Brunei dibahagikan kepada empat buah daerah iaitu Brunei Muara, Belait, Tutong dan Temburong. 

Ni sdikit keindahan Brunei yang aku nak tnjukkan:







cantik kan??? one day nanti msti aku pi sane..huhuhu..mayb honeymoon ke? heh

1 comment:

  1. brunei mmg antara negara trkaya skng di dunia tp cume disebabkan oleh minyak dan gas asli je( sumber petroleum)..
    bayangkan apbl brunei kehabisan sumber nie?

    tp rse kagum ngn krjn brunei yg byk mmbantu negara2 islam yg dilanda konflik..harap msia pon main peranan dlm isu mempertahankan islam dan negara islam di mse hdpn kelak..

    ~~

    ReplyDelete

Delicious Donut