Blogger Widgets

Sunday 29 April 2012

gigi oh gigi ...hmmmm

Hari ini nak cakap tentang gigi..ade orang sungguh bertuah sbb dikurniakan dengan gg yang lawa..actually sume orang lahir dengan gg yang smpurna kan? Cuma cara pnjagaan yang berbeza.. menyebabkan bile da mningkat dewasa..ad yang kekal ngan barisan gg yang cantik dan bersih.. ad gak kne redha dgn gg yg x tratur, x cntik dan bewarna..aku? aku dok dalam kumpulan kedua yang di sbutkan…ish… jangan ngeluh k!! sbb skurangnye masih ada gg.. (^_^) 

Aku x ingat ms kcik dlu cmane..tp ble da masuk skolah menengah aku br sdr yang gg aku x rata mcm orang lain..tp xde pulak inisiatif nak wat pape..sedangkan klu nak baiki..spatutnye dari usia yang muda..sbb masa tu la gg masih lembut..ni da keras mcm skang..payah la.. 

Aku just rase mcm biase je..sama la ble ms masuk matrix..masih xde perasaan nak btulkan.. ble masuk u..aku mule rase sumthing..ble gg x cntik..nak bgambar pun payah kan..nak bukak mulut pun rase segan..kbetulan ade sorang kwn aku die wat braces...tp die anak orang brade..boleh la..aku pun nak tnye orang segan..ntah nape..isu gg ni sangat personal dan ssh btul aku nak crite ngan sesape pun..jadi aku pun surf internet..nak tau hrge braces..xtau la website mn aku tgk..then die ckp nak wat braces..memerlukan rm10 000++… mase tu ak budak tengah blaja..tkejut le tgk amaun tu..trus cncel nak wat.. 

Igt ag..ms aku putus cinte yang ptame dlu..aku cm sdeh la..sbb mamat tu terpikat kt pmpuan lain..kt kwn die sndiri..sminggu clash ngan aku..trus kapel ngan pmpuan tu (sbb tu ak cm fobia sket ngan hal2 ni..heh) pe masuk hal ni plak..huhuhu..haaa! aku merase kan sbb aku telah di dump sbb aku x cntik (sbb pmpuan tu lagi putih n serba serbi cntik! Aku tgk kt Friendster die) ..jadi aku pun g la kt klinik kerajaan jaya gading..tp ari aku gi tu..utk rawatan gg kanak2 sahaja..aku pun balik ngan rase sebal di hati.. 

Orang kata..gagal skali tidak bermakna gagal selamanya..aku masih igt..next day nye..aku berpeluh2 pi kuantan..jalan kaki sorang2..tengah panas..nak pi hospital gg kerajaan..kali pertama g..klinik tutup renovation..ok xpe la..pastu minggu lain aku gi..stil jalan kaki n panas gle..ak smpi kuantan dalam kul 1 then tgh rehat..lame gak aku tnggu..smpi kul 3 x bkk2..krajaan kan..aku pun balik x larat nak tunggu..esok nye pi ag..da elok da smpai pagi..ic plak xbwk..hmmm..pastu aku givap..aku rase memang ditakdirkan untuk tidak membetulkan..nekad xnak pi da..dan hasrat nak pi tnye ttg gg terkubur gtu je.. 

Pastu aku trus lupe ttg nak baiki..smpai aku masuk upsi..smbil jenjalan kt pekan tg malim tu..ad la satu kinik gg melayu yg mcm besar gak..dan aku pn masuk..tp jwpn ngecewakan..sbb colour gg aku memg x dpt diubah..memang Allah da nak aku wane camtu..smula jadi gtu..dan die xde rawatan btulkan gg..mase tu agak kcewa gak la..cm mrh..cm rase x adil..tp nak wat cane kan..pasrah aje.. 

Then..skang da kje..bgus dgn gaji yang agak ok..tmpat kje pun tetap..aku pun mule wat braces..need lots of money..sakit yang da ngalirkan banyak air mata..pakse adik temankan pi pantai sbbnak tenangkan jiwa (terlalu sakit pas operation smpi xbleh nak ckp or bkkmulut) tp aku endure je sume..sbb ni la yg aku nak sjak dlu lagi..doktor kate aku nye kes cm lmbt nak elok spenuhnye..ble da difikirkan umo da mningkat sgt ni..isau gak..tp trima je la keadaanye..skang nmpak ada prubahan..tp aku rase ad mcm truk sket..ade satu gg aku cm kbelakang sket..dan si doctor da letak besi tu nak tarik die ke dpn..since die masih x kedepan..ak mcm rongak plak sket..ish..malu nye aku je la yang tau.. 

Ramai da orang kt dunia ni komplen..ckp mcm2 kt aku..makin kurus la..makin cengkung la..sangat x cntik la..tp pe ptt aku wat..aku cume bleh btahan smpi dorang sume btul2 sihat..doa tu da tiap waktu da wat..tp masih blum dpt diperkenankan..aku cume harap sume gg aku dpt bkerjesama..sbb aku btul2 inginkan prubahan tu…

No comments:

Post a Comment

Delicious Donut