Blogger Widgets

Sunday 29 April 2012

K.A.W.I.N



Perkahwinan – pe pndapat aku ttg perkahwinan? Bagi aku..kawin dan nikah tu adalah satu keadaan yang sangat indah..perkongsian hidup yang sah dan halal antara si lelaki dan si perempuan yang saling mencintai satu sama lain..hadapi susah senang bersama..saling melengkapi..saling berbagi..saling brtolk ansur..kte akan jadi lebih matang dan ada hala tuju dalam idup..sbb kini kita perlu fikirkan orang yang bersama-sama dengan kte tu..best kan?? Huhuhu..xtau la nak ckp..sbb x pnah kawin pun ag..



Bercinta tu lain.. dan bekawin tu lain..klu bcinta kte just rase suke2..hepi2..dan xkan pk ttg future..cume kegembiraan smentara gtu..dan bkawin tu plak..stil masih bleh bcinte..malah bleh wat lebih ag dari bcinte.. (ehem..ehem) dan pk ttg future..dan akan rase lbeh terjamin..kerana ad org yg kte boleh bgantung harap dan ad orang yang kte bleh serve..



Sape xnak kawin? Aku rase sume orang nak cmtu..klu xn pun mngkin die ad halangan or alasan yang munasabah..aku? huhuhu..2 taun lepas..ye..aku btul2 rase nak..sbb cousins sbaye aku dua-dua da kawin dan skang da ada baby pun..same gak ngan kwn2..ari2 bg kad jmputan n mntak alamat kt fb..jeles..serius jeles..sbb dorang letak pic hsband+wife..pic anak2..status yang nmpk mcm bahagia sgt..n aku xdpt rase tu..cume bleh bace je..n like..huhuhu.. 

Aku ingat ag..dlu ms taun 2007..umo aku bp ek? Dlm 22 tahun gtu kot..aku trjumpe akk snior ms skolah dlu..ms tu umo die da 26 ke 25..ak x sure plak..biase la kte ni orang melayu..suke benor tnye soklan febvret nih “eh akk..lama xjmpe..kawin da ke?” (skang orang plak tnye ke aku..karma kot..heheh) dan akak tu ckp “belum lagi..malas da nak pk..ble da lbeh 25..akk bserah aje..” mase tu ak cm budak ag..xrase pape pun..just dgr jawapan n cannot say and think anything..kini br ku tau pe yg akk tu ckp..da xtau da die kt ner..tp aku doakan die sntiase bahagia..amin..

Dan skang ble umo da 27..lagi 3 bulan nak raye..lagi 3 bulan la aku akan jmpe orang-orang kampong yg akan bz tnye mcm wartawan bermulut laser..aku cume bleh bertahan..serius..perasaan nak kawin tu da ilang..wif my luv yang not 100% totally wif me..dengan aku nak kne compete ngan sorang lagi gurl yang 800% lbeh bagus dari aku.. ape2 pun bleh jadi..aku rase x yakin..ilang trus rase yang aku btul2 nak 2 taun lepas tu..x sdeh sbb aku tau..aku x cntik pun..just I said before, gg pun x bp elok..kulit da makin gelap (sik bjemur je pasal aktiviti koko yg x abes2..heh) kdut pun da ad kt mata tu (tringat kwn baik aku salu ckp..Wrinkle! huhuhu) dan aku trime keadaan ni..cume aku sdeh ble tringat bout my parents..msti dorang sdeh n malu..tp patut aku wat..ni sume keje tuhan..aku xleh wat pape..

So..for the last time..aku akan ckp ttg ni..bout kawin..n no more after this..sbb aku xtau bnde tu akan jadi ke aku or x..klu jadi alhamdulillah sesangat..klu xde mngkin ALLAH nak bagi sesuatu yang lain..redha aje..tp wat ms skang..no more dreams..nikmati je kgembiraan dan kebahagiaan brcinte yang ade skang ni..sbb klu da xde..skurangnye kte ad kenangan yg boleh dikenang..xyah nak berfantasi lebeh2 ok..come back to reality..dan mule pk ttg krje (wuaaaaa…sijil budak2 x taip ag..sudah2 la lepak mcd!) (^_^)


No comments:

Post a Comment

Delicious Donut