Blogger Widgets

Sunday 15 July 2012

makanan paling merbahaya di asia!

aku suke makan!! cinta sangat pada makanan smpai orang bleh nampak bling2 kat mata aku tau..huhuhu..dan suke jgak tengok rancangan makanan n masak2..
dan hobi aku tentulah makan..arap badan aku x naik balik la mcm taun 2010/2011 dlu tu..klu x..sdeh la aku..ni pun da berbulan x nimbang berat badan nih..sok nak pi cari penimbang la..hope masih sama.. (jangan baca dalam nada belagak ok..heh)

knape aku risau sangat?? sbb skang ni aku kmbali kepada normal..makan nasi 2 kali sehari..banyak lak tu..2 pinggan sekali makan..belum lagi kudapan-kudapan ringan setiap masa..haaaiiiissshhh..berpotensi nih!! pasni kne kurangkan sket la..

sebut pasai makanan..ni aku ade terbaca 3 jenis makanan yang sangat bahaya di negara asia..Menurut satu kajian di barat, negara asia banyak mempunyai makanan yang merbahaya untuk di makan. Dan menurut mereka lagi..tukang masak asia mempunyai kepakaran maut dan benar-benar berani. dan jenis makanan tersebut adalah::


BUAH DURIAN


Jika korang makan buah durian kemudian minum arak ianya boleh mendatangkan maut serta merta. Oleh sebab itu buah durian sangat di takuti oleh orang putih atau orang gelap (senang cakap..pada orang yang jadi peminum air kencing setan ni je la)

Kandungan kalori dan gula dalam ulas-ulas durian itu antara aspek yang harus diberi pertimbangan sebelum kita menelan semua ulas yang ada di hadapan mata.Terutamanya jika korang penghidap kencing manis, semput, stroke dan lemah jantung.


OTAK MONYET

Ini hidangan orang-orang Cina, bukan sahaja akan menjadikan perut korang mual dan rasa nak muntah, tetapi juga boleh berpotensi berbahaya untuk kesihatan. Jika korang makan otak monyet boleh dijangkiti dengan penyakit yang sama dengan penyakit lembu gila.


Kenikmatan yang ada sangat berbahaya, karena ada risiko spongiform encephalopathy (sejenis penyakit otak yang bahaya)




TIKUS PANGGANG

Jika tidak betul masak, korang boleh akhirnya mati. Daging tikus boleh mengandungi parasit atau patogen yang boleh membuat korang sakit tenat. Lagipun tikus adalah haiwan yang kotor dan pastinya apa yang dimakan adalah dari sumber yang kotot




Banyak ag sebenarnye makanan yang bahaya yang x smpat aku nak tonjolkan kt sini..ade bjuta-juta ag jnis makanan yang ada kt dunia ni..jadi xyah la nak makan makanan yang bahaye n haram..selamat menjamu slera smua!!! (U_U)

No comments:

Post a Comment

Delicious Donut